1934-49


1934
Ferdinand Porschen suunnittelutoimisto ja Saksan autoteollisuusliitto solmivat 22.6. sopimuksen kansanauton, Volkswagenin kehittämisestä.

1936
Kolmella prototyypillä, joiden sarjamerkintä on VW3, ajetaan testiajoja 50.000 kilometriä kullakin.

1937
VW 30-sarja valmistuu. Näillä 30 autolla ajetaan yhteensä 2,4 miljoonaa testikilometriä. Prototyypeillä on jo tulevan Kuplan korimuoto.

1938
Volkswagen-tehtaan peruskivi lasketaan 26.5. Fallerslebenin kylässä. Harjannostajaisia vietetään seuraavana vuonna

1940
Maastoauton, Kübelwagenin valmistus alkaa.

1942
Volkswagen-tehdas aloittaa vesistöjen ylitykseen soveltuvan Schwimmwagenin valmistuksen.

1944
Kaksi kolmasosaa Volkswagenin tehdashalleista tuhoutuu ilmahyökkäyksissä.

1945
Amerikkalaiset marssivat kaupunkiin. Kaupungissa on 17 109 asukasta, joista tehtaan palveluksessa 9 000 työntekijää. Tehtaalla toimii englantilaisten miehitysjoukkojen ajoneuvokorjaamo. Kaupunki saa nimekseen Wolfsburg. Vuoden loppuun mennessä valmistuu 1 785 Volkswagenia.

1947
Volkswagenin 8 987 auton vuosituotannosta viedään 56 autoa Alankomaihin ja ensimmäinen maahantuontisopimus solmitaan Pon-veljesten kanssa.

1948
Heinrich Nordhoffista tulee tehtaan pääjohtaja.

1949
Ensimmäiset kaksi Kuplaa laivataan Yhdysvaltoihin ja Karmann valmistaa ensimmäisen Kupla Cabrioletin.